Czy wiesz, jak dbać o skórę, aby była piękna i zdrowa? Jeżeli nie, to ten artykuł jest w sam raz dla ciebie. Sprawdź, jak wygląda minimalistyczna pielęgnacja twarzy. Poznaj produkty, które pomogą ci zachować ładny wygląd, a twojej cerze zapewnią zdrowie na bardzo długo.

Każdego ranka przemyj twarz tonikiem lub wodą mineralną. Nie stosuj wody z kranu, ponieważ zawiera dużo kamienia i szkodliwych substancji. Do porannej pielęgnacji wybierz owocowy tonik, wodę termalną, sok z cytryny, napar z ziół lub warzyw. Potem na skórę zaaplikuj lekki krem nawilżający lub kwas hialuronowy w małym stężeniu. Jeżeli chcesz, możesz nałożyć olejek kosmetyczny o delikatnej formule. Produktów nawadniających używaj w zimę lub wtedy, gdy twoja buzia jest wysuszona i podrażniona.

Pamiętaj, aby co wieczór cerę dokładnie przemyć płynem micelarnym lub emulsją, a następnie mydełkiem. Najlepsze do oczyszczania skóry są mydła z Aleppo, które usuwają zaskórniki i nadmiar sebum. Twarz osusz papierowym ręcznikiem i zaaplikuj tonik lub krem. Opuszkami palców zrób masaż – taki zabieg poprawi napięcie skóry i poprawi cyrkulację krwi. Jeżeli zmagasz się z suchymi skórkami, stosuj systematycznie lekkie kremy nawilżające. Pamiętaj, że podczas snu skóra sama się regeneruje i odpoczywa.

Raz lub dwa razy w tygodniu stosuj oczyszczającą lub odżywczą maseczkę. Kosmetyk taki kupisz w drogerii lub zrobisz samodzielnie w domu. Wykorzystaj aloes, miód, len, płatki owsiane lub sproszkowane algi. Co dwa tygodnie przeprowadzaj peeling kawowy lub cukrowy. Po każdym zabiegu złuszczania naskórka stosuj dogłębnie nawilżające kremy. Bardzo sporadycznie stosuj silnie natłuszczające kosmetyki do twarzy i ciała.

Nie zapomnij, że zimą skóra wymaga zupełnie innej pielęgnacji. Ogrzewanie w domu, mroźne powietrze i niskie temperatury sprawiają, że cera i włosy szybciej się wysuszają i stają się osłabione. W tym okresie warto wspomagać się suplementami diety, aby zachować odpowiedni poziom witamin i mikroelementów w organizmie. Staraj się spożywać więcej produktów bogatych w tłuszcze i inne substancje prozdrowotne.